A söprés oldalirányú mozgásból áll (fontos, hogy a kő teljes szélességében végezzék), nem szennyezi be a pályát a mozgó kő előtt és a kő egyik oldalán fejeződik be.
A mozdulatlan követ söprés előtt mozgásba kell hozni. Egy elengedett kő által közvetve vagy közvetlenül mozgásba hozott követ a csúsztató csapat bármely egy vagy több játékosa a játékoldali célvonal előtti területen bárhol söpörheti.
Az elengedett követ egy vagy több játékos söpörheti a csúsztató csapatból a játékoldali célvonal előtti területen bárhol.
Egyik játékos sem söpörheti az ellenfél kövét, csak a játékoldali célvonal mögött, illetve egyik játékos sem kezdheti söpörni az ellenfél kövét addig, amíg el nem éri a játékoldali célvonalat.
A játékoldal célvonala mögött egyszerre csak egy játékos söpörhet mindkét csapatból. Ez a csúsztató csapatból bárki, míg az ellenfél részéről csak a skip vagy a vice-skip lehet.
A célvonal mögött a csapatnak elsőbbsége van a saját kövét söpörni, de csak olyan módon, hogy azzal ne akadályozza vagy zavarja az ellenfelet.
Ha a söprés közben szabálysértés következik be, a vétlen csapatnak joga van a játékot továbbengedni, illetve azokat a köveket, amelyek ezáltal elmozdultak, oda visszahelyezni, ahol azok végül a szabálysértés nélkül megálltak volna.
A megérintett mozgó kövek
Az elrugaszkodási oldalon a tee line és a játékoldalon a hog line között:
- ha annak a csapatnak valamely tagja vagy felszerelése, akihez a kő tartozik a mozgó kőhöz ér, a vétkes csapat a megérintett követ azonnal vegye ki a játékból,
- ha az ellenfél csapat valamely tagja, annak felszerelése vagy bármely külső tárgy a mozgó kőhöz ér:
- amennyiben csúsztatott kőről van szó, úgy azt ismételten el kell engedni
- amennyiben nem csúsztatott kőről van szó, úgy azt arra a helyre helyezze vissza az a csapat, akihez tartozik, ahol az érintés nélkül megállt volna.
A játékoldal söprési vonalán (a hog line-on) belül:
- amennyiben saját, mozgásban lévő kövéhez ér vagy érintését okozza egy csapat egy tagja vagy annak felszerelése, miután minden kő nyugalmi helyzetbe került, a vétlen csapat az alábbiak szerint cselekedhet:
- eltávolítja a pályáról a megérintett követ, és eredeti helyére állítja vissza az összes többi követ, vagy
- minden követ otthagy, ahol azok megálltak, vagy
- minden követ oda helyez el, ahol azok a vétkes kő megérintése nélkül megálltak volna.
- amennyiben mozgásban lévő kőhöz ér vagy érintését okozza az ellenfél (nem csúsztató) csapat egy tagja vagy annak felszerelése, akkor, miután minden kő nyugalmi helyzetbe került, a vétlen csapat oda helyezheti a köveket, ahova a kövek szerinte valószínűleg megálltak volna akkor, ha nem értek volna hozzá a mozgó kövekhez.
- amennyiben valamilyen külső tényező mozgásban lévő kőhöz ér vagy érintését okozza, akkor, miután minden kő nyugalmi helyzetbe került, a köveket vissza kell helyezni arra a helyre, ahol a kövek megálltak volna a véletlen esemény nélkül. Ha a csapatok nem tudnak megegyezni, akkor a követ újra kell csúsztatni miután minden elmozdított követ visszahelyeznek az eredeti helyükre. Ha nincs egyetértés a kövek eredeti helyét illetően, akkor az endet újra kell játszani.
Az utolsó elengedett kő (LSD):
- ha a csúsztató csapat egy tagja mozgásban lévő kőhöz ér vagy érintését okozza, akkor a követ el kell mozdítani és 185,4 cm-nek (6 láb 1 inch) kell minősíteni.
- Ha a nem-csúsztató csapat ér a mozgásban levő kőhöz vagy okozza érintését, akkor a követ újra kell csúsztatni.
- Ha egy külső tárgy ér a mozgásban levő kőhöz vagy okozza érintését, akkor a követ újra kell csúsztatni.
Elmozdított álló kövek
Abban az esetben, ha egy olyan mozdulatlan kő, amely nem befolyásolta volna a mozgó kő útját elmozdításra kerül valamely játékos által, úgy a vétlen csapat ezt a követ eredeti helyére visszaállíthatja.
Abban az esetben, ha egy olyan mozdulatlan kő, amely nem befolyásolta volna a mozgó kő útját elmozdításra kerül valamely külső tárgy által, úgy a csapatok közös megegyezéssel ezt a követ eredeti helyére visszaállíthatják.
Abban az esetben, ha egy olyan kő, amely befolyásolta volna a mozgó kő útvonalát elmozdításra kerül egy játékos által, akkor, miután minden kő nyugalmi állapotba került, a vétlen csapat az alábbiak szerint cselekedhet:
- minden követ otthagy, ahol azok megálltak, vagy
- eltávolítja azt a követ, amelynek útvonala befolyásoló lett volna a játékra nézve és minden olyan követ visszaállít a helyére, amelyek a szabálysértés során elmozdultak, vagy
- a köveket arra a valószínűsíthető helyükre helyezik el, ahol azok megálltak volna, ha a szóban forgó kő nem kerül elmozdításra.
Abban az esetben, ha egy olyan kő, amely befolyásolta volna a mozgó kő útvonalát elmozdításra kerül egy külső tárgy által, akkor, miután minden kő nyugalmi állapotba került, azokat oda kell visszahelyezni, ahol azok valószínűleg megálltak volna, ha a szóban forgó kő nem kerül elmozdításra. Amennyiben a csapatok nem tudnak egyezségre jutni, a követ újra el kell engedni, miután minden más kő az eredeti helyére került visszaállításra. Amennyiben az eredeti pozíciókról a csapatok nem tudnak megegyezni, az endet újra kell játszani.
Ha a kövek elmozdulását a pályaelválasztóknak való ütközésük okozza, úgy a vétlen csapat a köveket az eredeti helyükre állíthatja vissza.
Az utolsó elengedett kő (LSD):
- ha a csúsztató csapat egy tagja elmozdít egy álló követ vagy elmozdítását okozza, akkor mielőtt a mérést elvégzik, a követ el kell mozdítani és 185,4 cm-nek (6 láb 1 inch) kell minősíteni.
- ha a nem-csúsztató csapat elmozdít egy álló követ vagy elmozdítását okozza, akkor mielőtt a mérést elvégzik, akkor a csúsztató csapat visszaállítja a követ az eredeti helyére.
- ha egy külső tárgy elmozdít egy álló követ vagy elmozdítását okozza, akkor mielőtt a mérést elvégzik, akkor a csúsztató csapat visszaállítja a követ az eredeti helyére.
Kép forrása: NPR.org