A játék kimenetelét ponttöbbség dönti el, a tervezett számú játékrészek (end) befejeztével, vagy ha egy csapat elismeri ellenfele győzelmét, vagy amennyiben egy csapat matematikailag kiesik. Amennyiben a tervezett számú end befejeztével az eredmény döntetlen, a játék extra end-ek segítségével folytatódik, amíg egy csapat ponttöbbséggel nem győz.
Egy end befejeztével (amikor már minden kőre sor került) a csapat minden egyes olyan kövéért egy pontot kap, amely a célponthoz közelebb áll a házban vagy annak érintésével, mint az ellenfél bármelyik köve.
Az end végeztével a pontszám akkor tekinthető eldöntöttnek, ha arról a házért felelős skipek vagy vice-skipek megegyeztek. Amennyiben a pontszám meghatározása előtt olyan kövek kerülnek eltávolításra, melyek befolyásolták volna az eredményt, a vétlen csapat megkapja azt a pontelőnyt, amely a mérés során bekövetkezett volna.
Abban az esetben, ha az end végén a pontszám meghatározásakor a csapatok szemrevételezéssel nem tudják meghatározni, hogy melyik kő áll közelebb a középponthoz, vagy hogy egy adott kő érinti-e a házat, mérőeszköz használata szükséges. A mérés a középpont és a kő legközelebbi pontja között megy végbe. Mindkét csapatból a házért felelős személy figyelemmel kísérheti a mérőeszközzel történő mérést.
Abban az esetben, ha két kő olyan közel áll a középponthoz, hogy mérő műszer használata nem lehetséges, úgy a mérést szemrevételezéssel kell elvégezni.
Abban az esetben, ha nem születik megegyezés sem a műszer, sem pedig szemrevételezés által, úgy a köveket egyenlőnek kell tekinteni, és:
- ha a mérés azt döntötte volna el, hogy melyik csapat kapja a pontot, úgy az end eredménytelen
- ha a mérés a többletpontokról döntött volna, úgy csak a célponthoz közeli kövek számítanak.
Amennyiben a pontszám meghatározása előtt külső tárgy által olyan kövek kerülnek eltávolításra, melyek befolyásolták volna az eredményt, az alábbiak szerint kell eljárni:
- ha az elmozdított kövek meghatározták volna, hogy melyik csapat kap pontot, úgy az endet újra kell játszani
- ha egy csapat megszerzett egy/több pontot és az elmozdított kő/kövek meghatározták volna, hogy hány többletpont került volna kiosztásra, úgy az érintett csapat döntheti el, hogy újrajátssza az endet vagy megtartja a megszerzett pontokat.
A csapat csak akkor adhatja fel a játékot, ha az adott csapat épp csúsztató csapat. Ha az end befejezése előtt adja fel a játékot, akkor az adott pillanatban lévő pozíciók alapján pontszám kerül meghatározásra a következő módon:
- ha mindkét csapatnak vannak még csúsztatásra váró kövei, akkor X-et kell írni az eredményjelző táblára.
- Ha az egyik csapat már minden kövét lecsúsztatta, akkor:
- ha a csapat által csúsztatott kövek mindegyike számít, akkor X-et kell írni az eredményjelző táblára.
- Ha annak a csapatnak, amelyik még nem csúsztatta le minden kövét, van olyan köve, ami számít, akkor azokat a pontokat meg kell adni és az eredményjelző táblán fel kell tüntetni.
- Ha nincs pontot érő kő, akkor X-et kell írni az eredményjelző táblára.
Abban az esetben, ha egy csapat nem kezdi meg a játékot a kijelölt időben, az alábbiak szerint kell eljárni:
- ha a játék kezdete 1-15 percet késik, úgy a vétlen csapat egy pontot kap, és az első aktív játékrész utolsó kövét elcsúsztathatja, valamint egy end lejátszottnak tekinthető.
- ha a játék kezdete 15-30 percet késik, úgy a vétlen csapat további egy pontot kap, és az első aktív játékrész utolsó kövét elcsúsztathatja, valamint két end lejátszottnak tekinthető.
- amennyiben a játék nem kezdődik el 30 perc elteltével, a vétlen csapat nyertesnek tekinthető játék elkobzása által.
Az elkobzással végződő mérkőzés eredményét „GY-V” (győztes-vesztes) módon kell regisztrálni.
Kép forrása: The Toronto Star and thestar.com